Coronavirus #1

De Jan de Bakkerschool volgt nauwlettend de ontwikkelingen rond het coronavirus. In geval van besmetting volgen wij de richtlijnen vanuit het Ministerie, RIVM en de GGD. Volgens de landelijke richtlijn van het RIVM is thuis houden niet nodig als kinderen geen klachten hebben.

Gezien de snelle ontwikkeling van het coronavirus bestaat de kans dat ook onze school te maken krijgt met besmetting.
Het is belangrijk om te zorgen dat dit zo snel mogelijk opgemerkt wordt en dat we ervoor zorgen dat het virus zich niet of nauwelijks kan verspreiden.

Wat doen we nu al?
Wij wassen onze handen regelmatig.
Wij attenderen kinderen en collega’s er op in de binnenkant van de elleboog te hoesten of niesen.
Wij gebruiken papieren tissues in de toiletten, gooien deze na gebruik direct weg.

Wat doen we bij vermoeden van besmetting?
Als we bij kinderen symptomen zien, nemen we contact op met de ouder en vragen wij telefonisch contact op te nemen met de huisarts. Als collega’s of andere bezoekers van onze school symptomen vertonen, vragen wij ook hen om telefonisch contact op te nemen met de huisarts.
De huisarts verwijst door naar de GGD om op corona te testen. Deze test kan alleen door de GGD of een ziekenhuis worden aangevraagd. De uitslag is na 24 uur bekend. De GGD en ziekenhuizen zijn op de hoogte van de protocollen hoe je met een patiënt moet omgaan en welke maatregelen genomen moeten worden.

Wat doet de Jan de Bakkerschool als er sprake is van besmetting van het coronavirus?
Wij volgen de landelijke richtlijnen en de adviezen van de regionale GGD op en stemmen onze interne richtlijnen daarop af. We houden u op de hoogte als er extra maatregelen volgen.

Wat is er voor u als ouders van belang?
Als uw kind verkouden is, vragen we u om papieren zakdoekjes mee naar school te geven.
Verder is het verstandig om kinderen die grieperig zijn, thuis te houden tot ze volledig zijn hersteld.

Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met de directeur van de school, via 06-29730273 of via jwvleeuwen@jandebakkerschool.nl