Coronavirus #4

Maandag 16 maart is er een plan gemaakt voor onderwijs op afstand. In dit bericht wordt toegelicht hoe we het ‘thuiswerken’ faciliteren.

Ziekte
Is uw kind ziek tijdens de schoolsluiting? Dat willen we graag weten. U hoeft ons in deze periode niet te bellen, maar we vragen u om bij ziekte dit formulier in te vullen. Is uw kind weer beter dan vult u het formulier nog een keer in.

Werkwijze
1. De boeken en schriften liggen klaar op onze school, of zijn al door u opgehaald. Iedere namiddag/avond krijgt u een mail van de leerkracht met het huiswerk voor de volgende dag. Vanaf dinsdag 17 maart wordt dit niet alleen gemaild, maar ook op de site gezet.
(Omdat we hebben gemerkt dat de mailserver sommige mails pas uren later stuurt.)
We vragen u uitdrukkelijk om de kinderen niet vooruit te laten werken. Het is vrij problematisch als kinderen straks komen melden dat al hun boeken al uit zijn.
2. De leerkrachten zijn dagelijks van 09.00 uur tot 12.00 ‘online’ om alle vragen van leerlingen te beantwoorden. Om 16.30 uur komen ze nog eens online om te kijken of er in de middag nog vragen zijn gesteld. U vindt bovenaan de huiswerkplanning van iedere dag de contactgegevens van de leerkracht.
3. Deze week is de huiswerkplanning gericht op zelfstandigheid. Het is best wel wennen voor u en voor de kinderen. De stof is zo samengesteld dat de leerlingen het werk zo zelfstandig mogelijk kunnen maken.
4. Volgende week gaan we ons richten op de nieuwe lesstof. We gaan digitale middelen inzetten om de stof op afstand uit te leggen, maar we houden er rekening mee dat dit niet te lang mag duren omdat meerdere kinderen dezelfde computer nodig hebben. Deze week hakken we knopen door over de manier die het best bij ons past. U hoort hier vanzelf meer over. Mochten de kinderen al inloggegevens van Gynzy hebben ontvangen, dan hebben ze die pas volgende week nodig.
5. Het bijbelrooster is aangepast waarbij er schoolbreed dezelfde bijbelgedeelten worden behandeld, die te maken hebben met de lijdenstijd. U kunt deze bijbelgedeelten een plaats geven in uw gezin. Dit rooster is geprint meegegeven, maar u kunt het ook hier vinden: Bijbelonderwijs tijdens sluiting school

We vertrouwen er op dat de kinderen voorzichtig omgaan met onze lesboeken. En we hopen dat het in uw gezinssituatie haalbaar is om de kinderen hun werk te laten doen.

Misschien heeft u nog wel vragen, en die mag u uiteraard stellen.
Verder veel dank voor uw begrip. Ik heb de laatste dagen nog geen onvertogen woord gehoord en ben bijzonder blij met de eensgezindheid die we als team (en hopelijk ook als ouders) mogen ervaren!