Alle berichten

Zoekinstellingen



Mmm…. wat ruiken we toch?

Mmm... ruik jij het ook? Deze vraag klonk vandaag in onze klas. Het rook namelijk erg lekker, maar waar kwam die geur vandaan? Vandaag hadden we een echte broodbakmachine in de klas en bekeken we hoe het brood gemaakt werd. We keken steeds…


Volle (wind)kracht vooruit!

Afgelopen maandag mochten we met de hele school naar de Zaanse Schans. Wat keken wij hier naar uit. ‘Juf hoe gaan we er heen?’, ‘juf, wat is er te doen?’ Allemaal vragen waar de juf zo goed mogelijk antwoord op probeerde te…
 

Ontwikkelingen meer- en hoogbegaafdheid in de kleuterbouw

De afgelopen periodes zijn we binnen onze schoolontwikkeling bezig geweest met meer- en hoogbegaafdheid. Door de school heen zijn er verschillende ontwikkelingen te zien. Ook afgelopen studiedag zijn wij daarmee bezig geweest.  Binnen de kleuterbouw zijn we bezig met het verrijken van de…


Wie is Nijvere Neeltje?

Neeltje woont in kleine houten huisje in de Zaanstreek samen met haar ouders, broers en zusjes. Het is een arm vissersgezin. Op een ochtend komt haar vader Neeltje vroeg wakker maken, om haar te vertellen dat ze gaan verhuizen. Neeltje besluit zo…


Naar de Zaanse Schans

Vandaag gingen we op weg met de 'stapelbus' naar de Zaanse Schans. Daar bekeken we de molens en gingen we naar het huisje van Neeltje. Neeltje verzamelde allemaal spulletjes en die mochten van de burgemeester naar het museum. Daar mochten wij een…


Soesjes met oogjes

Soesjes met oogjes? Wat zien de soesjes er gek uit? Wat is er met de soesjes aan de hand? Als start van ons nieuwe thema lazen we het verhaal over Kees en Corien. We gaan namelijk over de bakker werken en Kees en…


Rara, wie is het?

Wij werken in groep 4/5 ook aan geschiedenis. Geschiedenis gaat over vroeger. Wat is leuker dan bij onze eigen geschiedenis te beginnen. We weten zeker dat iedereen een baby is geweest! ;-) Want we hebben er allemaal een foto-bewijs van. In de…
 

Een nieuwe start

De vakantie is voorbij. Nieuwsgierig komen de kinderen de klas in. Op alle tafeltjes staan naamkaartjes, zodat ieder kind al snel zijn plekje gevonden heeft. Laat het schooljaar maar beginnen. De eerste weken gaan we werken aan groepsvorming. Het klinkt vreemd, maar na…