Alle berichten

Zoekinstellingen



Mijn eigen boek

In dit artikel leest u alles over hoe de kinderen van groep 2 ieder een eigen boek hebben gemaakt. Wat zijn we er trots op! Ik, als leerkracht, sta er zelf eigenlijk ook van te kijken hoe leuk dit gelukt is. Ik…


Vijf vragen bij ‘rekenen- en wiskunde problemen’

Op school streven we naar goed rekenonderwijs. Daarbij houden we rekening met kinderen die verschillend zijn. Ondanks de aanpassingen kan het voorkomen dat een kind problemen ervaart bij het rekenen. Er wordt dan van de leerkracht verwacht dat de leerstof nog meer…


Schimmel in de klas?!

Wat er in een paar weken kan veranderen aan de heersende opvattingen. Toen we 3 weken geleden begonnen met het bestuderen van schimmel was de algemeen geldende regel dat schimmel vies is. En dit werd dan ook niet onder stoelen of banken…


Druk met drukwerk

In onze klas maken we gebruik van veel boeken. Rekenboeken, taalboeken, leesboeken het is allemaal drukwerk. We vinden het heel gewoon dat er zoveel boeken gedrukt worden. Maar is dat eigenlijk wel zo vanzelfsprekend? Wij hebben ons in de achterliggende weken druk…
 

Oproep nieuwe MR-leden

Voor de MR van de Jan de Bakkerschool zijn we op zoek naar ouders die plaats willen nemen in de oudergeleding. René Treur (2de secretaris) is aftredend en herkiesbaar. We zijn dus op zoek naar nieuwe kandidaten. We willen iedere ouder de gelegenheid…


Bedankbericht

In mei 2017 heeft de MR een enquête uitgezet  waarin u als ouder werd gevraagd feedback te geven op een aantal belangrijke zaken over en binnen de school. Via deze weg willen we iedereen die de enquête heeft ingevuld hartelijk bedanken voor…


Op bezoek in de bibliotheek..

We zijn met alle kinderen van groep 3 naar de bibliotheek geweest. We hebben veel geleerd over boeken. Er staan letters en woorden in. En we kunnen zelf al letters en woorden lezen! Het uitlenen en inleveren van de boeken oefenen we…


Plastic soep is linke soep

We gebruiken veel plastic. Toch is al dat plastic slecht voor het milieu. Dat moet anders kunnen, maar hoe? De leerlingen hebben het uitgeprobeerd.


Kernwaarde kaart respect

In de complimentenweek staat de eerste van de vijf kernwaarden centraal: respect. Deze kaart krijgen de kinderen mee naar huis, zodat er thuis ook aandacht voor de kernwaarde kan zijn.
123...