De bibliotheek

Het lezen en/of voorlezen van (prenten)boeken is goed voor de taalontwikkeling, leesvaardigheid en algemene ontwikkeling van uw kind. Wat kunnen kinderen genieten van boeken lezen of het voorlezen van een prentenboek! Daarom willen we als school aan alle kinderen van groep 1 t/m 5 de gelegenheid bieden om gebruik te maken van de bibliotheek. Het uitlenen is gratis.

Elk jaar komen er nieuwe boeken bij, die zorgvuldig uitgekozen zijn door de vrijwilligers van onze bibliotheek. Kinderen kunnen zowel prentenboeken als leesboeken (AVI-Start tot en met AVI E6) lenen.

Eén keer in de twee weken krijgt uw kind gelegenheid om 3 boeken te lenen in de bibliotheek. Dat zal gebeuren op woensdag onder begeleiding van een paar ouders.

Het is de bedoeling dat de boeken om de week weer meekomen naar school in een tas. Als de boeken op die dag niet meekomen naar school, kan uw kind geen nieuwe boeken uitzoeken. De boeken kunnen het volgende uitleenmoment alsnog gewisseld worden.

Als u uw kind mee laat doen met de uitleen van de boeken, stuur dan een mailtje naar de juf van uw kind. Wilt u het laten weten als uw kind geen linnen tas (meer) heeft?

We hopen dat uw kind ook meedoet met de bibliotheek!

Data uitleen 2023-2024:
30 augustus