School & organisatie

Eénpitter

De Jan de Bakkerschool is een éénpitter. Dat wil zeggen dat het schoolbestuur één basisschool onder haar bestuur heeft. Voor nadere informatie over de school verwijzen we naar de schooldocumenten, waaronder de schoolgids. In de schoolgids vindt u gegevens over het team dat op onze school werkt.

Verder kunt u lezen waarom onze school naar Jan de Bakker heet. We leggen uit wat u in het logo van onze school kunt zien.

Netwerken

De Jan de Bakkerschool is aangesloten bij het reformatorisch samenwerkingsverband Weer Samen Naar School Gouda, waarin drie en twintig scholen voor basisonderwijs en de Ds. Beversluisschool voor speciaal basisonderwijs samen werken. Het samenwerkingsverband gaat in 2013 op in het landelijk reformatorisch samenwerkingsverband, dat ontstaat als gevolg van de wet Passend Onderwijs.

Het bestuur maakt ook deel uit van de federatie Rijnland. Deze federatie wordt gevormd door de besturen van de reformatorische basisscholen van Alphen aande Rijn, Boskoop, Leiderdorp, Lisse, Montfoort en Woerden. De directeuren van de scholen werken samen aan Integraal personeelsbeleid, kwaliteitsbeleid, ICT en algemene zaken.