Onze eerste schoolweek

De eerste schoolweek is alweer voorbij. Het is een beetje wennen aan de nieuwe dingen in groep 2/3. Wat hebben we gedaan in de eerste schoolweek? Heel veel! Hierbij een kleine greep uit de dingen die we gedaan hebben.

Als uitgangspunt voor ons eerste thema werken we met het prentenboek ‘Kikker is kikker’. Wat kan Kikker goed? En wat kan hij niet zo goed? In de klas hebben we besproken waar iedereen goed in is. En wat we nog willen leren. We weten het nu al een klein beetje van elkaar. Zo leren we luisteren naar elkaar en ontdekken we dat iedereen anders is, maar ook ergens goed in is. Ook hebben we samen nagedacht over wat we belangrijk vinden om het fijn te hebben met elkaar. Deze klassenregels komen op te hangen in de klas, zodat we elkaar kunnen helpen herinneren aan wat we afgesproken hebben.  De kinderen van groep 2 denken, bij het maken van de werkjes, al heel goed aan hun fluisterstem, zodat groep 3 de rekenles kan maken. En de kinderen van groep 3 zijn heel trots dat ze al drie letters kennen. De ‘d’ van daan, de ‘aa’ van aap en de ‘n’ van noot. En wat is het leuk dat je van letters woorden kan maken! We lezen ook al ‘daan’ en ‘aan’. Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan. Uw kind zal er vast wel wat over verteld hebben thuis. Geniet u mee van de foto’s van de eerste schoolweek?