Een nieuwe uitdaging

Hoofd, hart en handen… met ons hele zijn hebben we ons vanochtend op onze nieuwe opdracht gestort. In tweetallen ontwerpen en maken we onze droomtuin. En daarbij gebruiken wij, Boomhutters, niet alleen ons hoofd. Werken met onze handen, ook daar liggen onze talenten en uitdagingen. Materiaal is weerbarstiger dan een online ontwerptool. “Maar dan leer je ermee omgaan dat soms dingen niet gelijk lukken,” vertelt één van de leerlingen. Ook deze opdracht helpt ons om steeds sterker te staan in het aangaan van de vele uitdagingen die het (school)leven heeft. De betrokkenheid en de drive bij de leerlingen zorgen voor een werksfeer waar de energie van afspat. “Het leuke is dat wij allebei zo precies zijn,” glundert één van de duo’s. Zo worden allerlei executieve functies getraind: samenwerking, sterk staan bij teleurstellingen (emotieregulatie en flexibiliteit), organisatie… De gedrevenheid waarmee de leerlingen deze ochtend gestart zijn, is een veelbelovende start van ons nieuwe project!