Juf Hoogendoorn neemt afscheid

De jaren zijn omgevlogen… Juf Hoogendoorn, ze hoorde helemaal bij de Jan de Bakkerschool. Als juf van groep 8 heeft ze veel kinderen uitgezwaaid, en nu zwaaien wij haar uit.

Na dagen van voorpret in de diverse groepen is de dag van afscheid aangebroken. Juf Hoogendoorn is deze ochtend in elke groep welkom. Iedere klas heeft een opdracht bedacht, waarmee we de talenten van onze juf voor het voetlicht hebben gehaald. Zo mag ze nog één keer haar EHBO-kwaliteiten laten zien, spreekwoorden raden, voetballen… Het levert de juf zeven mooie medailles op, haar ‘toegangskaartje’ om plaats te mogen nemen op onze prachtige fauteuil op het podium, in de – feestelijk versierde – gemeenschapsruimte. De juf zingt voor ons haar laatste kleuterlied, biecht ons iets op over een ingestorte tafel, gooit – goed gemikt 🙂 – een zelfgevouwen vliegtuigje tegen de neus van meester Van Leeuwen… Onvergetelijk is de juf ook voor haar eigen groep. Dit blijkt wel uit het gedicht dat enkele leerlingen voor haar gemaakt hebben.

We hebben deze ochtend met elkaar veel plezier gehad rondom allerlei herinneringen en opdrachten die de juf heeft uitgevoerd. Wat zijn er veel kinderen met wie de juf een jaartje mocht optrekken. We zijn de juf dankbaar voor haar inzet voor de kinderen van onze school. ‘Worden wie je zijn mag’, dat stond bij haar hoog in het vaandel. En nu verlaat ze onze school, om in Geldermalsen aan de slag te gaan. Voor en met de juf zingen we, onder muzikale begeleiding van diverse leerlingen, het toch altijd weer indrukwekkende lied: “Wat de toekomst brengen moge, mij geleid’ des Heeren hand”. Dit wensen we de juf van harte toe, de zegen en de zorg van de Heere! Juf Hoogendoorn, het ga u goed!