Wat leren wij over het ziekenhuis?

Wat willen wij leren over het ziekenhuis? Daar dachten wij aan het begin van het thema over na.
Hoe kun je naar je hartje luisteren? Wat betekenen de knopjes in de ambulance en traumaheli? Wat zit er in de dokterskoffer? Hoe geef je een prikje? Dit zijn een aantal vragen die de kinderen bedachten.

En wie kan ons dat beter vertellen dan iemand die in het ziekenhuis werkt? Vorige week kwam daarom de vader van Sepp op bezoek. We zagen hoe de jas van een verpleegkundige eruit zag, maar ook hoe een dokter er uitziet. Welke spullen een verpleegkundige allemaal bij zich heeft, hoe het bed in het ziekenhuis eruit zag. En sommige kinderen mochten bij elkaar een verbandje om doen. En met hulp mochten we een prikje geven. Niet bij ons zelf natuurlijk, maar in een sinaasappel.
Door het bezoek van de vader van Sepp en de andere dingen die we in het thema hebben geleerd hebben we op heel veel vragen antwoord gekregen.

Wilt u zien wat we nog meer hebben geleerd/gedaan voor ons thema ‘het ziekenhuis’? Kijk maar mee op de foto’s!