Een kijkje in groep 0/1

Rustige kinderstemmen klinken in het lokaal. We beginnen de dag met de spelinloop. De kinderen weten waar ze moeten zitten en gaan zelfstandig aan de slag met ontwikkelingsmateriaal. Een groepje puzzelt, een ander groepje speelt op de grond met blokjes of maakt iets van de klei. Om kwart voor negen ruimen we alles op en zetten we onze stoel in de kring. We beginnen de dag met liedjes zingen, kijken welke dag het is, welk cijfer er bij de dag hoort en wat we die dag allemaal gaan doen. Nadat de hulpjes en een groepje verteld heeft gaan we de dag beginnen met gebed. Zingen we psalmen en liederen en horen we een verhaal uit de Bijbel.

Nu is het tijd om lekker naar buiten te gaan. We spelen met de fietsen en karen. We spelen een spel, gaan opzoek naar takjes, steentjes en blaadjes. Na het buitenspelen gaan we eten en drinken. De juf leest dan een verhaal voor. Na de pauzehap gaan we een spelletje doen waar we iets van leren. Soms is het een prentenboek of we leren een cijfer.  We oefenen met vormen, kleuren en rijmen. Daarna is het tijd om te gaan spelen en werken. We spelen in de hoeken of we maken een werkje.

De morgen zit er alweer op en nu gaan we lekker een broodje eten en daarna buitenspelen. S `middags gaan we ook spelen en werken en leren we ook nog weer nieuwe dingen. Soms in de kring, soms komt er een muziek juf en mogen we in het speellokaal muziek maken.

Aan het eind van de dag sluiten we af in de kring en zette onze stoel alvast weer klaar voor de spelinloop voor de volgende dag.