Feestelijke verrassing

Hoe een 'gewone' schooldag veranderde in een feestdag.

Jassen aan de kapstok. Tassen aan de stoel. Ingelogd op het chromebook. Klaar om te beginnen. Dan wordt er plots aan de deur gerammeld. Een grote doos verschijnt. Na opening vliegt er een ballon uit met een geheimzinnig briefje eraan. ‘Of we allemaal naar buiten willen komen, de juf voorop.’

Wat een feestelijk verrassing! Het plein is gevuld met leerlingen, collega’s en ouders. De boom is versierd en er staat een prachtige gouden 25 te pronken. Vandaag helemaal geen lesdag voor groep 8, maar een feestdag. De juf viert haar 25-jarig jubileum. Op het plein vieren we dat eerst samen met de andere groepen. Juf moet zeven verhalen vertellen en een puzzel maken om een mooie lens voor haar camera te verdienen. Dat lukt. Daarna gaan we naar de klas voor het Bijbelverhaal.

Na de Bijbelles krijgen we uitleg over zeskamp. Dat wordt een hele uitdaging! Wie is de sterkte bij de touwtrek? Wie rent het snelst bij de patattenrace? En welk tweetal duwt het meeste water uit de spons bij de kopstoot? Het maakt niet uit wie er wint, we genieten van de leuke spellen die er klaarstaan.

Als afsluiting van deze leuke dag hebben we met elkaar een heerlijke high tea. We smullen in een mooi versiert lokaal van de heerlijke hapjes die door klasgenoten en hun ouders zijn klaargemaakt. Zo’n dag willen we wel vaker….

Iedereen die een steentje heeft bijgedragen aan deze dag: Hartelijk bedankt! We hebben er met elkaar van genoten!