Een vriendje van glas

Een vriendje van glas? Dat kan toch niet? Corien had in ons verhaal wel een vriendje van glas. Ze zag een nieuw jongetje door het glas heen. Dat was Kees.

Net als Kees en Corien uit ons boek maken wij kennis met elkaar, het nieuwe lokaal en de juf. Dat doen we door een speurtocht door het lokaal. Kunnen we alle spullen vinden die er op staan? Dat doen we ook door groepsvormende activiteiten die gericht zijn op elkaar leren kennen en elkaar helpen. We deden bijvoorbeeld een spelletje n.a.v. het verhaal van ‘een vriendje van glas’. Hoe kun je elkaar helpen als de ander een koptelefoon op heeft? De kinderen bedachten wel oplossingen: ze gaven het andere kind een handje en brachten het naar de juiste plek of deden het zelf voor.

En wat doen we verder? We spelen bij de spelinloop met de spelletjes uit de kast. Tijdens het spelen en werken spelen we met elkaar en maken we een werkje. Vorige week ging het werkje over wat we in de vakantie hadden gedaan.