Nederlands Kampioenschap knikkeren

De Jan de Bakkerschool doet als school mee met het Nederlands Kampioenschap knikkeren. En daarmee zijn we de enige school van Nederland...

En daar zit een mooi verhaal achter. Ga er maar even lekker voor zitten!

De gemeente Woerden mag 16 finaletickets weggeven voor het NK-knikkeren in Ouwehands Dierenpark op zaterdag 2 juli, aan kinderen tussen de 6 en de 12 jaar.
En die tickets kunnen gewonnen worden op woensdag 8 juni, tijdens de voorrondes van de gemeente Woerden.
Winnen kinderen een finaleticket, dan krijgen ze twee kaartjes voor Ouwehands Dierenpark. Eén voor henzelf en één voor een begeleider.

Het leek ons als school leuk om zoveel mogelijk leerlingen te laten meedoen met de gemeentelijke voorrondes. En dat is gelukt.
In overleg met de organisatie hebben we 43 plekken voor onze leerlingen kunnen reserveren voor de voorrondes.
Op school nemen de geïnteresseerden het tegen elkaar op om één van de 43 plekken te veroveren, zodat ze op 8 juni kunnen meedoen met de strijd om een finaleticket.
Maar toen kwam er op 31 mei een verrassend telefoontje. Het liep namelijk niet zo storm in de gemeente Woerden. Er zijn van buiten onze school slechts vijf aanmeldingen. Vijf….
En dat is voor onze school heel goed nieuws. Want dat betekent dat er straks 48 kinderen, waarvan 43 kinderen van onze school, gaan strijden om 16 finaletickets. Waarmee we dus al duidelijk hebben dat er gemiddeld 3 leerlingen per klas naar de finale zullen gaan!
Begint uw nek een beetje zweterig te worden omdat u een knikkerkampioen in huis hebt, maar op 2 juli helemaal geen tijd hebt om naar Rhenen te gaan? Dat is vast geen probleem als er zoveel klas- en schoolgenoten diezelfde kant op gaan!

Aanvankelijk zouden de voorrondes plaats vinden op het kerkplein in Woerden.
Maar, vanwege bovenstaande gang van zaken zijn de voorrondes verplaatst naar het plein van de Jan de Bakkerschool.
Volgende week woensdag nemen 24 leerlingen het tegen elkaar op van 15.00-16.00 uur. En de andere 24 kinderen nemen het tegen elkaar op van 16.00-17.00 uur. De kinderen horen nog in welk uur ze aan de beurt zijn.

Nieuwsgierig naar de regels? Kijk dan even op bladzijde 3 van het draaiboek.
We hebben er zin in!