Van alles en nog wat

Ja, u leest het goed! Van alles en nog wat, want er gebeurt zoveel op een schooldag. Zomaar een kleine greep uit de dingen die we doen.

Met rekenen oefenen we hard met de tafelsommen. En als het even niet lukt, dan tekenen we de som op ons wisbordje. Hoeveel groepjes zijn er? Hoeveel zit er in een groepje? En dan komen we er altijd uit! Bij schrijven doen we ontzettend ons best om niet te hard te duwen op ons potlood, want onze vulpen komt er bijna aan! En ook ons BTW(betekenisvol thematisch werken)thema over vogels is nu echt bijna klaar. We hebben er wat langer over gewerkt omdat we er allemaal zo ontzettend van genieten! In de klas hebben we een vogelmemory, een vogelkwartet en een vogelbingo. Hierdoor leren we veel namen van vogels kennen. En als we nu een vogel op het schoolplein of in de boom zien, weten we hoe die heet! ‘Juf, ik zag net een specht.’ En wat een prachtige beelden van de meegebrachte DVD over trekvogels. Het lijkt net alsof we zelf vliegen. Maar niet alleen binnen wordt er hard gewerkt, ook buiten werken we hard. Hoe krijg je eerlijke partijen? Wat zijn de spelregels? En hoe zorgen we dat het voor iedereen fijn is op het plein? Deze onderwerpen geven regelmatig stof voor gesprek in de klas. En dan proberen we dat in de praktijk te brengen buiten. Het gaat met vallen en opstaan. We leren er elke keer weer wat bij. Ook de moestuin vraagt aandacht. Wat zullen we poten? Dit jaar hebben we gekozen voor een komkommerplant. Dat wordt smullen straks. Ja, u leest het goed! Van alles en nog wat, want er gebeuren zoveel mooie dingen op een hele gewone schooldag!