Een kaart van tante Door

Een kaart met een foto van een fiets voorop? Wat was dat nu toch weer? Was het een fiets van iemand die spullen had verzameld? Of hadden ze de fiets zelf verzameld? Had de fiets misschien een lekke band? Allerlei suggesties werden er door de kinderen gedaan. Maar toen we het bericht lazen, wisten we al snel dat er iets anders aan de hand was.

Hallo kinderen,

Elke dag kijk ik vanuit mijn raam naar jullie schoolplein. Dan zie ik jullie spelen en hoor ik jullie stemmen! Wat een gezellige geluiden zijn dat toch.
Vandaag is het anders. Ik ga op vakantie. Mijn fiets staat al klaar. In de fietstassen zitten mijn kleren, mijn pan en mijn tent. Ik ben erg benieuwd. Wat ga ik onderweg zien? Welke geluiden ga ik horen? Zal het tijdens mijn vakantie lekker ruiken? Wat ga ik proeven? Zal de zon warm op mijn vel voelen?
Van alles wat ik meemaak, ga ik een buitenboek maken. Ik heb er zo’n zin in. Maar ik zal jullie ook missen. Daarom stuur ik jullie steeds een kart waarin ik vertel wat ik allemaal beleef. Graag wil ik weten wat jullie allemaal zien, horen, ruiken, proeven en voelen. Maken jullie, net als ik, ook een buitenboek? Dan hoef ik niks te missen als ik weg ben.
Oh… en zouden jullie voor mijn moestuin willen zorgen als ik weg ben? Willen jullie de plantjes poten en ervoor zorgen?

Heel veel plezier op school,
groetjes van tante Door

Dat lijkt ons wel leuk! We dachten al even na over welke plantjes erin zouden moeten. Maar wat zal tante Door eigenlijk in haar moestuin willen?
Inmiddels hebben we ons tweede kaartje al gehad: zie de foto hiervan.