Een naam voor elke indiaan

Wat is jouw indianennaam? Vanaf deze week hebben wij niet alleen onze eigen naam, maar ook onze indianennaam. En wij mochten meedenken bij het kiezen van de naam.

Met de eerste letter van onze eigen naam mochten wij een naam bedenken. Bijvoorbeeld iets uit de natuur of een dier. Maar wat is eigenlijk de eerste letter van onze eigen naam? En welke woorden beginnen er met dezelfde letter? De kinderen dachten hier hard over na. Soms was het nog best lastig. Welke woorden beginnen er nu eigenlijk met de ‘j’? Bij andere kinderen was het wat makkelijker. Soms klonk er wat gegrinnik, want met die letters kun je soms ook hele grappige dingen bedenken.

De juffen bedachten er nog een woordje bij. Iets wat past bij de kinderen. Bijvoorbeeld ijverig voor een kind wat elke dag weer opnieuw goed z’n best doet. Muzikaal voor de leerling die zo van zingen houdt. Grappig voor degene die zoveel grapjes maakt. En nog zoveel meer.
Misschien heeft uw kind zijn/haar indianennaam al verteld. Op de foto’s zijn ze ook te zien.