Hoe belangrijk de tweelingbroers zijn

Wanneer begint u juf? Mag ik thuis meeluisteren? Waar ging het vorige stukje over? Voorlezen, dat wil niemand missen!

Welke schooldag het ook is, er is altijd een genietmoment. Als het voorleesboek tevoorschijn komt gaat iedereen klaar zitten. Wat zullen de tweelingbroers dit keer weer beleven. Hoe lossen ze hun problemen op? Dat we nu met taal bezig zijn, heeft niemand in de gaten. Ongemerkt wordt hun woordenschat vergroot. Geweldig om op een spannend moment samen naar mogelijke oplossingen te zoeken. Wat een creativiteit komt er te voorschijn. Wat vullen de kinderen elkaar goed aan. Wat bij stelopdrachten nog wel eens van ‘ver’ moet komen, gaat bij voorlezen als vanzelf. Voorlezen is dus geen zinloze activiteit. Als de verhalen van de tweelingbroers voorgelezen worden, hoor je niemand klagen als we 5 minuten langer door gaan. Voorlezen: een aanrader!