Kerstfeest

Al heel veel weken zijn we aan het oefenen geweest voor het Kerstfeest. Wie is er geboren op het Kerstfeest? En wat leren we verder nog met elkaar?

Samen beginnen we met het zingen van ‘Elke dag aan ons gegeven’ en psalm 100 vers 1. Want we weten dat de Heere alles gemaakt heeft en dat we Hem daarvoor mogen danken iedere dag die we beleven.

Maar wat vieren we nu eigenlijk met Kerstfeest? Weet u dat dat heel moeilijk is voor ons? Iemand geboren? De oogjes lichten op! Ja, Marthe van juf Anja en Willard van Florian zijn geboren… Heel eenvoudig proberen we het steeds weer te vertellen. En als het nu door de juf gevraagd wordt weten we het dat de Heere Jezus werd geboren met Kerstfeest.
We maken een lichtje en zingen dat de Heere Jezus van ons vraagt om ook een lichtje te zijn.
Samen zeggen we ook de tekst op die we op de peutergroep en thuis oefenden: ‘Ere zij God in de hoogste hemelen en vrede op aarde in de de mensen een welbehagen’. We bidden of de Heere Jezus in ons hartje komt en we vrede mogen hebben. Zo leven we al die tijd toe naar ‘ons’ Kerstfeest.
We sluiten dit jaar af en bidden samen of de verwachting van Kerst en de geboorte van de Heere Jezus echt betekenis mag krijgen in ons jonge leven!

Op de foto’s kunt u zien hoe we samen lichtjes maakten en het Kerstfeest vierden. Het blijft wel heel jammer dat u er niet bij kon zijn. Zo hopen we dat u het toch een beetje kunt meebeleven.