Wat heeft onze actie opgebracht?

Vandaag stond voor een groot deel in het teken van tellen, hertellen en nog eens tellen. En niet omdat onze rekenles daarover ging, maar omdat we vandaag het eindbedrag wilde weten. Al het geld werd uitgespreid op tafel, kladpapier en rekenmachine werden startklaar gelegd en het werk kon beginnen. Een fikse klus, want niemand had verwacht dat we zoveel op zouden halen. Gelukkig zijn er altijd een paar kinderen die bij willen springen.

Tja, en dan komt het moment dat alles geteld en dubbel gecontroleerd is. Nog even de laatste losse bedragen bij elkaar op tellen en het eindbedrag verschijnt in het schermpje: 752, 21 euro!! Wie had dat kunnen denken toen we net aan het thema begonnen? Zoveel geld voor Suriname.. om sprakeloos van te worden. Overigens hadden de kinderen iets minder last van sprakeloosheid; zijn juichten en klapten zo hard dat de mensen in Suriname al bijna konden horen dat er iets te vieren was 🙂

Nog dezelfde middag is er een grote bestelling gedaan van onder andere potloden, puntenslijpers, etuis, kleurpotloden enz. Allemaal materialen waar op ‘onze’ school in Suriname dringend tekort aan is. Iedereen die hieraan meegeholpen heeft: hartelijk bedankt!

Donderdag 16 december hopen voor de tweede keer mevrouw Zuijderduijn en Cedric bij ons in de klas op bezoek te komen om deze materialen in ontvangst te nemen. Dit bezoek zal tegelijk de afsluiting zijn van dit bijzonder thema. We houden u op de hoogte!