Uw kind aanmelden: wat u moet weten

Hoe meld ik aan?

De formele aanmelding vindt plaats door het ingevulde aanmeldformulier op school in te leveren. Maar vooraf wilt u natuurlijk meer weten. De Jan de Bakkerschool is een reformatorische basisschool. Het is een bijzondere school, waar de levensbeschouwelijke identiteit een belangrijke rol speelt. Het artikel over identiteit gaat hier dieper op in. Op onze website staat ook een artikel over het onderwijskundig concept van de school. En onder aan deze pagina staan verwijzingen naar allerlei documenten.

Mijn kind wordt vier jaar en dan?

Hoe krijgt u informatie over onze school?

• U kunt een informatiepakket aanvragen. Dan krijgt u de schoolgids, de statuten en het reglement voor de ouderraad. Deze kunt u overigens ook op de website vinden.
  • Normaliter houden we een informatieavond voor nieuwe ouders. Vanwege corona is dit gewijzigd en voert de directeur een informeel gesprek met ouders die de school willen leren kennen. Dit gesprek is bedoeld voor ouders die overwegen hun eerste kind aan te melden en duurt een uurtje.
    U kunt via het contactformulier of telefonisch laten weten dat u langs wilt komen.

Wat gebeurt er na de aanmelding?

• De directeur voert een gesprek met u als ouders, tenzij u dat gesprek al heeft gehad.
  • Na ontvangst van het aanmeldingsformulier sturen wij u een bevestiging.
  • Vóór de eerste schooldag voert de leerkracht (soms met de intern begeleider) een entreegesprek met u. Ter voorbereiding op het gesprek ontvangt u een vragenlijst met enkele vragen over de ontwikkeling van uw kind.
  • De nieuwe leerling krijgt een uitnodiging voor een kennismakingsbezoek op school. Bij de uitnodiging sturen we het boekje ‘Kom je ook bij ons op school?’ mee. Als de leerling direct na de zomervakantie op school komt, dan vindt de kennismaking voor de zomervakantie plaats.

Wij verhuizen naar Woerden, en dan?

• Wellicht wilt u met ons in gesprek om te besluiten of u uw kind op onze school wilt aanmelden. Dit gesprek voeren we op school, zodat we meteen een rondleiding kunnen geven door de school. Als u al weet dat u uw kind op onze school wilt aanmelden, dan kunt u na het kennismakingsgesprek aansluitend een entreegesprek voeren. In het kennismakingsgesprek hebben we het vooral over de school, in het entreegesprek gaat het over uw kind.
  • Na ontvangst van het aanmeldingsformulier sturen wij u een bevestiging.
  • Met de ‘oude school’ regelen wij de overdracht. Het enige wat u hoeft te doen is bij uw oude school aangeven vanaf welke datum uw kind moet worden uitgeschreven.

Ja, stuur mij een informatiepakket en inschrijfformulier:

Ik kies bewust voor reformatorisch onderwijsJaNee

Uw naam

E-mailadres