Wat is er met kikker?

Wat is er toch aan de hand met kikker? Deze vraag stelden wij ons vanmorgen. Kikker had zo’n mooie trui aan, vond groep 2. Vooral omdat hij zo heerlijk zacht was. Maar kikker was toch niet blij, hoe kwam dat toch?

Door vragen te stellen kwamen we erachter. We zagen dat de mouwen een beetje kort waren, dat vond kikker niet fijn. De trui is ook wel heel warm, zei één van de kinderen. En een ander zag dat de trui wel een beetje kort was. Toen vertelde kikker ons wat er aan de hand was. Zijn trui was te klein en zat zo krap dat hij er een beetje buikpijn van kreeg. Hij was ook wel erg warm.

Wat moeten we daar toch mee?
De trui moest weg zeiden een aantal kinderen. ‘Ja, die kun je aan anderen geven’. ‘Of in een zak in de container’. Maar kikker heeft dan nog niets. Hoe konden we dat toch oplossen? Dan moesten we maar naar de winkel gaan. Naar de kledingwinkel! Maar waar dan? Sommige kinderen hadden wel een idee. Want konden we die winkel niet in de klas/school maken? Dat lijkt ons wel wat!