Sporen op het plein

Sporen op het plein. Waar kwamen die vandaan? Van welke dieren waren die sporen? Sommige kinderen dachten een egel of een beer of een hond. Wij gingen op onderzoek uit.

We speurden en volgden de sporen. Het bleek dat de sporen van drie dieren waren. Van een aap, een kangoeroe en een panter. Ze waren erg moe. Ze hadden een heel erg lang stuk gelopen. Maar wat deden ze hier? Maar toen vonden we een brief waarin we konden lezen wat er aan de hand was.

Lieve kinderen van de Jan de Bakkerschool,

Wij zijn Pieter Panter, Klara Kangoeroe en Arthur Aap
Wij woonden in de dierentuin, maar sinds een tijdje komen daar geen mensen meer op bezoek. Ze zeggen dat dat door het corona-virus komt. Het is nu niet handig als er heel veel mensen naar de dierentuin komen.
Maar wij missen wel de kinderen die steeds bij ons kwamen kijken. Arthur Aap mist het tong uitsteken naar de kinderen en het uithalen van apenstreken. Klara Kangoeroe mist de kinderen die samen met haar zo hoog mogelijk springen. En Pieter Panter mist de wedstrijdjes rennen met de kinderen.
Toen hoorden we over een school in Woerden met kinderen die graag meer wilden leren over de dieren van de dierentuin. Mogen wij misschien hier komen wonen? Dan kunnen wij op een nieuw plekje wonen en gaan we jullie een heleboel leren over de dieren van de dierentuin.

Groetjes,
Pieter Panter, Klara Kangoeroe en Arthur Aap

Het antwoord was een luid: ‘Ja!’. Daar hadden ze wel zin in. En Pieter Panter, Klara Kangoeroe en Arthur Aap werden vast speelmaatjes tijdens het buiten spelen.