Waar gaat ons zendingsgeld naartoe?

Waarom nemen wij maandag geld mee naar school? Waar gaat dat naartoe? Daar hadden de kinderen wel ideeën over: ‘Voor de arme mensen’ ‘Nee, voor de arme mensen en kinderen’, ‘Voor eten voor de mensen’, ‘Dat kinderen naar school kunnen’ en ‘Voor Bijbels voor de mensen’. Dit laatste wordt het nieuwe zendingsdoel. Daar kwam iemand van Wycliffe ons over vertellen.

Er werd ons verteld over het vertalen van de Bijbel. Dat mensen uit andere landen niets begrijpen van onze Nederlandse Bijbel. Wij kunnen hun taal ook niet lezen. Daarom wordt de Bijbel ook in de taal van die mensen vertaald. Want het is ook belangrijk dat zij kunnen lezen en leren over de Heere Jezus.

We mochten kiezen voor welk doel we zouden gaan sparen. De kinderen kozen voor het sparen voor een audio-Bijbel apparaat. ‘Want dan kunnen de mensen die niet kunnen lezen, toch luisteren naar de verhalen uit de Bijbel en over de Heere leren’.

Meer informatie over het nieuwe zendingsdoel? Zie: Zendingsgeld 2021