Mogen wij aan u voorstellen; Maestro Muis

Maestro Muis is een dirigent... zonder orkest! Dit valt uit de toon. Maar wat heeft Maestro Muis nu te maken met onze klas en ons nieuwe thema?

Deze muis is dirigent van een groot orkest, maar zijn orkest is met de stille trom vertrokken. De muziekinstrumenten waren stuk en de spelers moe. Groep 0/1 maakt deze week instrumenten om Maestro Muis een handje te helpen, want we zien hier wel muziek in.

Vandaag kregen we een brief met als afzender: Maestro Muis. Hij gaf ons een opdracht. Dames en heren, vaders/moeders, vraagt u het maar aan ons: weten we nog welke opdracht we kregen van Maestro Muis? We liepen door de klas en….. Morgen gaan we ermee verder en dan zullen we zachte en sterke geluiden maken met behulp van instrumenten en aanwijskaarten van een muis en een leeuw.

Zo hopen we alle registers open te trekken om er over een paar weken iets moois van te maken! U hoort er vast nog meer van. Voordat het zover is, mag alles wat te maken heeft met muziek/het orkest, wat mee naar school kán, mee naar school, zodat we heel veel kunnen leren over muziek. Bedankt alvast!