LIO in groep 6

Zoals u in de nieuwsbrief van september heeft gelezen, komen er vanaf februari twee LIO-studenten in de school. Juf Van Waaij in groep 5 en meester Moerland in groep 6. In dit bericht leest u wat er verandert in groep 6.

LIO staat voor ‘leerkracht in opleiding’. Het is de eindstage in Pabo-4 waarin een student wordt beoordeeld of hij/zij klaar is om zelfstandig voor de klas te staan.

Door de lockdown was het de vraag of de eindstage door kon gaan zoals aanvankelijk de bedoeling was, daarom ontvangt u deze informatie later dan u van ons gewend bent. Inmiddels is duidelijk dat de eindstages in groep 5 en in groep 6 doorgaan en bij deze ontvangt u informatie wat dat inhoudt voor groep 6.

Meester Marco Moerland hoopt vanaf 1 februari D.V. les te geven in groep 6 van maandag tot en met donderdag. Ongeacht of de scholen wel of niet open zijn. Juf Van IJsseldijk geeft les op de vrijdagen.
Dat betekent dat de vervanging van juf Van der Wijngaard niet meer wordt gedaan door juf Van Herk-Samson. Juf Van Herk-Samson blijft wel gewoon bij de klas betrokken omdat ze OA-hulp geeft aan kinderen en omdat ze op vrijdag mee gaat naar de gymzaal.

Juf Van IJsseldijk is regelmatig op school aanwezig om meester Moerland te beoordelen, maar zal als het goed gaat veelal buiten de klas aan het werk zijn.
De eindstage duurt van 1 februari tot en met de maand juni. Het ziet er naar uit dat Juf Van der Wijngaard dit jaar niet terugkeert in groep 6, en dat betekent dat meester Moerland na afloop van zijn LIO de dagen van juf Van der Wijngaard voor zijn rekening neemt. Meester Moerland zal dus naar verwachting tot aan het eind van het schooljaar een vast gezicht zijn voor de leerlingen in groep 6.

Hieronder vindt u alvast een verhaaltje waarin de meester zichzelf kort voorstelt. Ook heb ik een foto van de meester toegevoegd.
Ik heb er als schoolleider alle vertrouwen in dat het voor de kinderen een fijne tijd zal zijn met meester Moerland!

Beste ouders,

Via deze weg wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben (meester) Marco Moerland en woon op dit moment in Gouda. Ik zit in het laatste jaar van de Pabo en mag aan de slag in groep zes. Iets waar ik heel blij mee ben, omdat ik de Jan de Bakkerschool ken als een hele fijne school.

Vanaf D.V. 1 februari zal mijn afstudeerstage van start gaan. Ik zal dan van maandag t/m donderdag voor de groep te staan en hoop zo mijn stage met de zomervakantie af te ronden. Samen met de leerlingen van groep zes hoop ik een leuke tijd tegemoet te gaan. Ik kijk er dan ook naar uit om te beginnen. Mocht u tegen die tijd vragen of opmerkingen hebben? Stel ze gerust!

Groeten,

Marco Moerland