Zendingsgeld 2021

Het zendingsdoel voor 2021 is bekend! Van 1 januari tot 31 december sparen we voor ‘Wycliffe Bijbelvertalers’. Wycliffe heeft de missie dat iedereen ter wereld de Bijbel kan lezen in zijn eigen taal. Waardoor wereldwijd harten en levens veranderen en mensen ‘worden wie ze zijn mogen’. U herkent vast de missie van onze school hierin! Onze school gaat sparen voor het land Tanzania, waar Wycliffe onder meer actief is.

Wat is het plan?
Op maandag 1 maart 2021 komt verhalenverteller Bart Sikkema op school. Hij is in Tanzania geweest en hij komt op school om foto’s te delen en verhalen te vertellen over het werk dat Wycliffe doet.

In de week daarna gaat de klas een gezamenlijk spaardoel kiezen. Daarbij kunnen de leerlingen kiezen uit:
Spaardoel 1: Het drukken van een Bijbelboek (€3 per boek).
Er liggen nog 4 talen te wachten om gedrukt te worden. Dat betreft 300 oplages per taal, wat een totaal maakt van 1200 Bijbelboeken. De totaalprijs hiervan is €4000,-
Spaardoel 2: Het vertalen van 1 Bijbelvers (€15 per vers)
Spaardoel 3: De druk en transport van een Nieuw Testament in één van de acht talen (€20 per druk en transport)
Spaardoel 4: Een audiobijbel-apparaat (€30) voor een luistergroep. Er zijn audiobijbels nodig in vier talen in Tanzania. Iedere taal krijgt er 10, dus er is in totaal €1200 nodig.

Wycliffe zorgt niet alleen voor een verhalenverteller, maar heeft ook een koffer vol met lesmateriaal achtergelaten. Ook worden we geholpen met posters in de klassen, die ons helpen om spaardoelen inzichtelijk te maken.

Na de zomervakantie komt er een tweede bezoek op school, ditmaal van Bert de Wit. Bert is ouder van onze school en werkzaam bij Wycliffe. Hij komt vertellen over het Bijbelvertaalwerk.

Wat kunnen de kinderen nu al doen?
De kinderen kunnen ons helpen door een naam te bedenken voor de spaaractie. Er zijn al wat namen gepasseerd, zoals ‘Iedereen een Bijbel’, ‘Een Woord voor de Wereld’, ‘Op wereldreis met Wycliffe’, ‘Talen en verhalen’ en ‘Geef de Bijbel door’. Maar we hebben nog geen definitieve naam. Weet u of uw kind een toepasselijke naam voor deze actie? Laat het weten in dit formulier!

Plastic geld
Contant geld raakt ‘uit’. Daarnaast kan contant geld niet worden gebruikt voor het ANBI-belastingvoordeel. Daarom heeft onze school 10.000 plastic munten aangeschaft. Deze munten vertegenwoordigen een waarde van €0,50 per munt.
Als u geld heeft overgemaakt naar het bankrekeningnummer van de school, dan ontvangt u de waarde van dat bedrag in plastic munten. Zo kunnen uw kinderen toch meesparen met de spaardoelen van de klas, zonder dat u ze contant geld hoeft mee te geven.

Stappenplan:
– U maakt een bedrag over naar NL35INGB0002210408 t.n.v. Stichting ref onderwijs Woerden en omg. In de omschrijving schrijft u ‘zendingsgeld + naam oudste schoolkind’.
– U of uw kind gaat langs bij meester Van Leeuwen of juf Van Buren en geeft aan dat er geld is overgemaakt. Zij kunnen dat checken met hun mobiele telefoon en zullen de munten vervolgens overhandigen.
– Op maandagochtend levert uw kind de plastic muntjes in, in plaats van echt geld. Eén munt vertegenwoordigt een waarde van €0,50. Het blijft uiteraard ook mogelijk om echt geld in te leveren.

Wilt u reageren? Dat kan tegenwoordig ook onderaan het artikel als u bent ingelogd 🙂