‘Stap maar in!’

Op de foto's ziet u waar we over gaan werken in de klas de komende vijf/zes weken. Spannend hè! Raadt u het?

Pieter Pegels koffer zit vol. Hij wil logeren bij opa en oma Pegel in een ander bos. Vol aandacht bekijken we de inhoud van de koffer. De toilettas vinden we maar vreemd. Dat is toch gewoon een portemonnee? Pieter heeft geen vervoer. Pieters probleem is onze uitdaging. Met zoveel breinen in de klas komt dat wel goed!

Juf: ontzettend leuk om te merken hoeveel kinderen al weten over treinen door ervaringen van vader/moeder/broer/zus en omdat ze zelf ook weleens zijn meegeweest met de trein! Toch valt er nog veel te ontdekken en leren bij dit thema. Bij de woordenschat zullen we leren wat een OV-chipkaart en een poortje is. We zullen leren hoe het bij een spoorwegovergang gaat. We zullen het rollenspel spelen van conducteur en machinist. We leren wat 1 meer en 1 minder is en doen daar sommetjes mee. Beleefd zijn, laten we merken door het zeggen van: ‘asjeblieft’ en ‘dankjewel’. Zo komt de echte wereld heel dichtbij!