We hebben een schat gevonden

Kikker en beertje gingen samen op zoek. Op zoek naar een schat. Wij waren ook op zoek. Op zoek naar een schat. Wat was het een zoektocht, maar we hebben de schat gevonden. We nemen jullie mee in onze zoektocht.

Op de tafel stonden wel vijf schatkisten. Wat was daarmee aan de hand? Kikker had ze meegenomen en wij mochten ze verstoppen. Elk groepje ging aan de slag. Wat was een goede verstopplek? Op de schatkaart (plattegrond) zette elke groep een kruisje waar ze het verstopt hadden.
Daarna begon onze zoektocht pas echt. We kregen de schatkaart van een ander groepje en gingen op zoek. Waar staat het kruisje? Waar moeten we zoeken? Maar na het vinden van de schatkist was onze zoektocht nog niet klaar. Want in deze schatkist zat een nieuwe schatkaart. En we moesten dus verder zoeken.
Maar waar moesten we nu zoeken? Het kruisje stond naast een boom en tussen de glijbaan en de balanceerbrug. Wat was er op die plek? Na goed kijken wisten een paar kinderen het: de schuur!
Na het vinden van de schatkist was er nog één probleem: er zat een cijferslot op. En dus moesten we eerst nog opdrachten doen om achter de code te komen. Hoeveel kinderen zijn er 6 uit onze groep? Als we vijf vriendjes hebben van kikker en er gaan er twee weg. Hoeveel zijn er dan nog over? En hoeveel kleurgroepen hebben we in de klas.
En eindelijk was het slotje open en konden we kijken wat er nu toch in die schatkist zat.

En wat was het leukste?
“Dat we moesten zoeken”
“Dat ik de schat heb gevonden”
“De verrassing in de schat”