Wie bonst er op de deur?

Er werd op de deur gebonsd vanmiddag! Wie zou dat zijn? Gelukkig zijn de knechten vol vrijmoedigheid en openen de deur.

Vanmorgen werd al aangekondigd dat we vanmiddag bij taal gaan horen wat het nieuwe thema wordt. Normaal gesproken zijn kinderen dan erg nieuwsgierig, maar het bleef stil in de klas. Wat is een nieuw thema? Kun je dat eten?

Het nieuwe thema heeft wel alles te maken met eten. Er stond een winkelwagen voor de deur met daarin allemaal boodschappen. Bovenop de winkelwagen lag tante Kora, de taaldolfijn. We bekeken de boodschappen. Aan sommige boodschappen zat een lekker luchtje. Bij het afwasmiddel dacht een kind dat het een ‘bierding’ was (er stond een wijnglas op het plaatje). Er ontstond een goed klassengesprek over de boodschappen. Sommige boodschappen zoals havermout en wasmiddel konden kinderen nog niet benoemen. Leuk, dan hebben we wat te leren!

Nu begrijpen we ook waarom die portemonnee geborduurd moest worden vanmorgen.

Nu de vraag: wat gaan we met die boodschappen doen? U begrijpt het vast al. We gaan onze eigen supermarkt beginnen! We zijn nog niet ingeschreven bij de kamer van koophandel, maar dat vindt premier Rutte vast niet erg. Aan het einde van het thema hopen we u ook uit te nodigen om echte boodschappen te komen kopen, maar daar hoort u nog meer van.

Juf: De winkel is nu nog aardig leeg. Wilt u lege verpakkingen sparen en meegeven aan uw kind? Bedankt alvast! Maar geen worst, want dat hebben we al gemaakt bij het werkje.