Hoe dit schooljaar begon…

'Wil je met me spelen?', dat vragen we aan elkaar, net als muis in het prentenboek, als we samen willen spelen. Hoe gaat dit? Hoe is het verder gegaan in de afgelopen weken?

Zoals u op de foto’s ziet, spelen we gezellig samen. Net als Jip en Janneke. Soms is het nog lastig speelgoed te delen, maar dat is de volgende stap.

Er worden taalspelletjes gedaan met woordkaartjes van Jip en Janneke. Vraag eens aan uw kind wat we vanmorgen moesten doen met de dobbelsteen.

In de kring wordt goed meegedaan door de kinderen. Tijdens het Bijbelverhaal vanmorgen zei een jongen, nadat ik verteld had over de ark die op het droge gebouwd werd: ‘dan moet ‘ie met een vrachtwagen naar de zee worden gebracht.’ De kinderen begrepen goed dat God de mensen door middel van het bouwen van de ark wilde waarschuwen: ‘let op!’ Onze mama’s en papa’s waarschuwen ons ook weleens.

Er zijn al veel prentenboeken voorgelezen. Vraag uw kind eens naar eekhoorn, das en egel… wat vonden zij? Wat stond erop? Van wie was de brief?