Blik en Klik

Op woensdag 5 februari krijgen alle leerlingen van groep 1 t/m 8 verkeersles van instructeurs van ANWB Streetwise.

De leerlingen van groep 4 oefenen, in de gymzaal, hoe je veilig kunt oversteken, door goed te kijken (Blik).

En ze leren ook hoe je veilig met de auto mee kunt rijden; op een stoelverhoger als je nog geen 1.35m bent en doe je gordel om (Klik).

Er kan heel wat misgaan als je niet goed oplet of als je niet je gordel omdoet. Albert, de oefenpop, weet er alles van… Hij maakte zijn gordel los en heeft nu flinke hoofdpijn! Hij moet daarom maar goed kijken hoe de leerlingen van groep 4 het doen.

Om veilig over te steken hebben wij een rijmpje geleerd, zodat we het goed kunnen onthouden:

Ik wacht tot het licht op groen staat.

Dan kijk ik naar de bestuurder en wacht op een teken.

Daarna kan ik veilig oversteken!

De foto’s laten wel zien hoe de leerlingen hebben genoten van deze leerzame verkeersles. En nu hopen dat ze het nooit meer vergeten, dan kunnen ze veilig aan het verkeer deelnemen!