Beleef Scandinavië!

De leerlingen ronden het thema Scandinavië binnenkort af en verzorgen een presentatie aan ouders en andere belangstellenden.

Doel van thematisch werken

De achterliggende weken zijn wij bezig geweest met het thema Scandinavië. We hebben een hoofdstuk eens goed uitgediept, waarbij de leerlingen aan de slag gingen om zoveel mogelijk te weten te komen over Noord-Europa. Naast kennis vergaren zijn er andere doelen aan de orde gekomen, zoals het leren samenwerken in een groep. Omgaan met materialen. Op je beurt wachten.

Wat is er gedaan?

De leerlingen kregen de opdracht na een aantal lessen, om verschillende deelgebieden verder uit te werken. Daarbij moet er een lapbook gemaakt worden, iets van het onderwerp in 3D en een presentatie voor je klasgenoten. De leerlingen zijn hiermee meerdere middagen druk geweest.

Presentatie

Vol enthousiasme zijn de leerlingen over hun werk en verworven kennis. Dit willen ze graag laten zien aan ouders en andere belangstellenden. Daarom is er vrijdag 29 november de mogelijkheid om van 14.15 – 15.00 uur te kijken in de klas. Komt u ook?