Sponsoractie

Vrijdagmiddag waren we bijna de hele middag buiten. Hadden we een vrije middag? Nee, hoor. We werkten heel hard. Voor onze sponsoractie ruimden we zwerfafval op. We gingen in drie groepjes en werkten met z'n tweeën. Een van ons had de afval zak vast en de ander pakte met de prikker het afval op. We deden alle volle of zware vuilniszakken in de mooi versierde vuilnis kar. Wat is onze buurt weer netjes! En we hebben ook bijna geld genoeg opgehaald voor ons nieuwe speeltoestel.

Wat doen we?

We houden een sponsor actie voor een nieuw speeltoestel op het plein. We vragen aan bekende mensen of ze geld willen geven. Dat willen opa, oma en de ooms en tantes wel. Want wij gaan voor dat geld zwerfafval opruimen, in de buurt van onze school.

Wat maken we?

We maken een mooie tekening. Op de tekening schrijven we, dat we zwerfafval op gaan ruimen. We brengen de tekeningen bij de mensen uit de buurt, dan weten ze dat we vrijdagmiddag hun buurt netjes maken. We versieren ook de kar, waar al het zwerfafval in gaat.

Wat vinden we op straat?

We vinden op straat lege blikjes. Vies hoor! We vinden dat de blikjes zo stinken. Gelukkig pakken we al het zwerfafval met een prikker beet. We zien lege flessen, papier en stukjes sigaret. Er ligt ook zomaar een laars in het gras. Dus als u iemand met één laars ziet….? Jammer! We hebben de andere laars bij het afval gedaan!

Wat gebeurt er met het afval?

Het afval doen we in de versierde kar. De kar ruimen we op school leeg en alles gaat in de grote container. En wat gebeurt er dan mee? Dat weten we nog niet precies, want dat gaan we nog leren bij ons thema; Afval in de bak.