In ‘beweging’ voor een nieuw schoolplein

De buurt schoonmaken van de school en skeeleren, rennen of racen met je spacescooter voor een nieuw speeltoestel. De leerlingen van onze school hebben zich letterlijk tot het uiterste ingespannen om hun doel te bereiken.

De speeltoestellen op het schoolplein van onze school zijn aan vervanging toe. In de achterliggende tijd is er een plan voor het plein gemaakt. Om kosten te besparen is er door de ouders van de school al hard gewerkt. Samen met de ouders zijn er speeltoestellen weggehaald of verplaatst. Maar niet alleen de ouders hebben hard gewerkt. Ook de leerlingen van de school hebben zich tot het uiterste ingespannen om geld op halen.

De school heeft een schoonmaakactie en een sponsortocht georganiseerd. Het doel hiermee was tweeledig. Enerzijds een bedrag van 5.000 euro ophalen voor een nieuw speeltoestel. Anderzijds de leerlingen leren dat bewegen belangrijk is en dat het fijn is om in een schone omgeving te spelen.

De kleuters hebben geholpen door klusjes te doen voor ouders. Vrijdagmiddag zijn de leerlingen van de groepen 3 t/m 5 rondom de school vuil gaan prikken. Vol enthousiasme gingen ze aan de slag. Gewapend met vuilniszakken, prikkers en handschoenen hebben ze heel wat zwerfafval verwijderd. De leerlingen van de hogere groepen hebben een sponsortocht gehouden in het wijkpark Molenvliet. Wandelend, rennend, maar ook per step, spacescooter of skeelers hebben ze het parcours afgelegd. In totaal is er door de leerlingen ruim 439 km gerend of gereden. En het streefbedrag van 5.000 euro is bijna behaald!