Wie wint de voorleeswedstrijd?

Dat is een spannende dag voor Julia, Rebecca, Ruben, Alicia en Annebeth! Zij zijn de winnaars van de klassikale voorrondes en nemen vandaag deel aan de finale van de voorleeswedstrijd.

Deze maand is het de 25e christelijke kinderboekenmaand. En daar maken we graag gebruik van om het lezen op onze school extra te stimuleren. Lezen is namelijk het cement van de samenleving, aldus ‘Stichting Lezen’. Lezen stimuleert onder meer de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Iemand die veel verhalen leest heeft daar profijt van in zijn sociale leven. Zie de website van ‘Stichting Lezen’ voor meer informatie.

De afgelopen maand is er in de groepen 4-8 veel gelezen, tijdens de zogenaamde voorrondes. De leerkrachten en de kinderen hebben samen een klassenwinnaar aangewezen. En deze winnaar gaat vandaag in de gemeenschapsruimte voorlezen, aan alle kinderen vanaf groep 3.

De jury bestaat uit drie mensen. Meneer Brokking (eigenaar boekhandel ‘De Hoeksteen), meneer Blonk (voorzitter van de ouderraad) en meester Van Leeuwen (directeur). Na het voorlezen heeft de jury overleg gevoerd en is tot het eensgezinde besluit gekomen dat Alicia de winnaar is van de voorleeswedstrijd 2019!

Alle finalisten hebben een oorkonde ontvangen omdat ze de winnaar zijn van hun klas, en Alicia heeft daarnaast de wisselbeker in ontvangst genomen, die ze het komende jaar thuis mag neerzetten. Gefeliciteerd!