Klassendag groep 8

Op 13 september was het Klassendag. Open Monumentendag, speciaal voor de hoogste groepen van de basisschool. Een bezoek aan de Bonaventurakerk, de molen, het Stadsmuseum en de begraafplaats aan de Hoge Wal stonden op het programma. We keken onze ogen uit. Het interieur van de Bonaventurakerk, het uitzicht vanaf de molen, de mooie stoelen en prachtige schilderijen in het Stadsmuseum… De Woerdense schandpaal was deze middag aanleiding om met elkaar na te denken over het thema van de Klassendag: Leedvermaak. We ontdekten dat de sfeer rond de schandpaal ook gelinkt kan worden aan de sfeer op het plein. Hier zullen we de komende weken aan de hand van de kernwaarde ‘Respect’ verder op ingaan.
Het bezoek aan de Bonaventurakerk riep, naast bewondering voor de architectuur, ook vragen op: de tradities en de leer in de Rooms-Katholieke Kerk. Rond Hervormingsdag is dit een actueel thema. Maar ook met geschiedenis zullen we binnenkort ingaan op het ontstaan van de verschillende kerken in ons land. We zitten met geschiedenis midden in de IJzeren Eeuw. Na de komst van koning Willem I, de stoomtrein & stoommachines gaan we ons verdiepen in de afscheiding in 1834, en de betekenis daarvan.
Het was een leuke afsluiting van de schoolweek! Enne… Geert en Jelmer, bedankt voor de foto’s!