Een geslaagde voorleeswedstrijd

Op 17 november houden we de finale van de voorleeswedstrijd in de gemeenschapsruimte van de school. Voor een enthousiast publiek dat bestaat uit leerlingen, (groot-)ouders, leerkrachten en een heuse jury lezen vijf finalisten uit hun favoriete boek voor. Wat is dat een mooi moment!

Een voorleeswedstrijd stimuleert!

Lezen is leuk! Lezen is leerzaam! Lezen is belangrijk! Om het lezen te bevorderen, organiseren we in de christelijke kinderboekenmaand een voorleeswedstrijd voor de kinderen uit de groepen 4 tot en met 8. Iedereen die wil kan zich opgeven bij de juf of de meester. En veel kinderen doen mee.

Gelukt!

In de afgelopen weken is er enthousiast voorgelezen in de verschillende groepen. Soms waren er zelfs meerdere voorrondes nodig om een klassenwinnaar aan te wijzen. In de groepen 4 tot en met 8 is er veel gelezen en goed geluisterd. Veel kinderen zijn enthousiast geworden om weer nieuwe boeken te gaan lezen. Daar doen we het voor!

Vijf finalisten doen hun best

In elke groep is de beste voorlezer gekozen. Zij zijn de finalisten van de voorleeswedstrijd en mogen op woensdagmorgen in de voorleesstoel op het podium voorlezen. Dit jaar zijn dat Lukas uit groep 4, Marnix uit groep 5, Annemarijn uit groep 6, Boaz uit groep 7 en Isis uit groep 8. Aangemoedigd door klasgenoten hebben ze hun plek op de voorleesstoel ingenomen en zo goed mogelijk hun verhaal voorgelezen. Wat wordt er prachtig voorgelezen! In de gemeenschapsruimte wordt ademloos geluisterd. Je kunt goed zien, dat elke groep een goede lezer naar de finale heeft gestuurd.

De jury luistert extra goed!

Om de winnaar aan te wijzen hebben we een deskundige jury uitgenodigd:
– Dhr. J. Brokking van boekhandel de Hoeksteen;
– Mevr. A (Anja) Adams schreef haar debuut ‘Zilver voor Max’;
– Juf Schalk die veel kinderen extra leesbegeleiding geeft op onze school.
Zij zitten achter de jurytafel, luisteren extra goed, beoordelen de finalisten en – na overleg – wijzen zij een winnaar aan.

Wie is de winnaar

De jury heeft de moeilijke taak om een winnaar aan te wijzen! Na een kwartiertje overleggen zijn ze eruit: Annemarijn uit groep 6 heeft de wisselbeker gewonnen. Die beker mag een jaar pronken op haar slaapkamer, zodat iedereen kan zien dat zij de winnaar is van onze voorleeswedstrijd. Alle finalisten krijgen een oorkonde én voor elke deelnemende groep is er een nieuw boek voor de klassenbibliotheek. Lekker lezen!