Geef een compliment

In de week tegen pesten houdt onze school een complimentenweek. We kiezen bewust voor het uitdelen van complimenten, een positieve tegenhanger tegen pesten en we hopen dat deze houding doorwerkt!

Minister Slob geeft een compliment aan allen die zich inspannen om pesten te verminderen: “scholen, leraren, leerlingen, ouders en alle anderen die hier afgelopen jaren hard aan gewerkt hebben”. Deze week meldt hij dat het aantal pestgevallen in het VO minder wordt. In het basisonderwijs is het gelijk gebleven. Cijfers van 2014 tot nu zijn met elkaar vergeleken. Pesten zullen we nooit helemaal uitbannen, voegt hij eraan toe. We moeten niet achteroverleunen maar juist actief blijven werken aan verbetering.

Daar gaan de leerkrachten van onze school voor! Deze week houden we de complimentenweek. In elke groep staat een complimentenboom en leerkrachten en kinderen delen op kaartjes complimenten uit die ze in de boom hangen. Iedereen kan de complimenten lezen en later nemen de kinderen het ontvangen compliment mee naar huis.  Zo geven we op een positieve manier aandacht aan elkaar en beogen dat de kinderen deze houding vasthouden! Door het voorbeeld te geven willen we dit gedrag inslijpen. Helpt u mee? Geef vandaag ook een compliment!