Spelactiviteiten TSO

Waarom TSO-activiteiten?

De meeste kinderen blijven tussen de middag op school eten. Veel ouders helpen bij de tussenschoolse opvang mee met het overblijven in de groepen, de toiletgroepen schoonmaken of zetten zich in voor de spelactiviteiten. Waar we als team natuurlijk erg blij mee zijn!

Omdat veel kinderen de hele pauze op school zijn, willen we ze graag andere activiteiten aanbieden.

Welke activiteiten vinden plaats?

De spelouders organiseren voor groep 3 t/m 8 elke maand een andere activiteit. Zoals het vilten met wol, voorlezen, bingo, een voorjaarsstukje maken, schaken, dammen, volleyballen of spelen met buitenspelmateriaal. De kinderen genieten er erg van. Het is mooi om te zien dat oudere kinderen de jongeren leren schaken of helpen bij het steltlopen.

Volleybal

Deze maand staat volleybal op het programma. Het volleybalnet wordt opgehangen tussen de bomen op het plein. De spelregels worden verteld en onder verdere begeleiding van de spelouders wordt er een echte volleybalwedstrijd gespeeld.