Leerlingen houden actie voor Ontmoeting

Drie weken geleden kwam dhr. Vlot iets vertellen over stichting Ontmoeting. Veel mensen in Nederland zijn eenzaam, hebben een verslavingsprobleem en leven op straat. Stichting Ontmoeting geeft hulp aan deze doelgroep. Dhr. Vlot vertelde zo boeiend, dat sommige kinderen met open mond zaten te luisteren! Dit was de start van een twee weken durende actie. Wat is er ontzettend veel gedaan in deze weken door de kinderen! De spaarhuisjes die de kinderen van groep 1 en 2 kregen, raakten, door bijvoorbeeld klusjes te doen of het spaarbusje in een winkel te zetten, steeds voller en voller. Groep 3 en 4 kregen een bonnenboekje waar ze bijv. konden sparen voor een scheerbeurt of een kopje koffie. Door de kinderen van groep 5 en 6 zijn er ongeveer 1000 pakjes stroopwafels verkocht! De actie ‘Make more money’ van groep 7 en 8, leverden leuke acties op. Er werden klusjes gedaan, ramen gezeemd, pannenkoeken verkocht op school, Kruidvat artikelen en muffins verkocht. Vandaag kwam dhr. Vlot nog een keer, zodat we het bedrag symbolisch konden overhandigen. Elke groep had een vraag of opdracht voor dhr. Vlot bedacht. Bij elk goed antwoord kon er een cijfer omgedraaid worden. Het uiteindelijke bedrag is geworden…. € 4527,55! Namens stichting Ontmoeting iedereen heel hartelijk bedankt! Met deze actie hebben we handen en voeten gegeven aan de opdracht ‘God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf’.